30. Büyük Şura

Aydınlar Ocakları biri sonbahar biri de ilkbaharda olmak üzere senede iki defa büyük şura yapar. 30. Büyük Şura İnelgöl – Oylat’ta 23 – 25 Mayıs 2008’de gerçekleşti. Şuraya 15 Aydınlar Ocağı iştirak etti. Kocaeli’yi temsilen katılan kafilede ben de bulundum. Daha önce yapılan şuraları ve alınan kararları biliyorum ama bu benim katıldığım ilk Aydınlar Ocağı şurası oldu.

23 Mayıs Cuma günü 16.30 gibi yola çıktık. Bursa – Orhangazi’de kısa bir mola verdik. 19.30 gibi de İnegöl – Olyat’taki Çağlayan Otel’e ulaştık. Oylat yeşillikler arasında, çok güzel bir yer. Çağlayan Otel de kaplıca, kablosuz internet gibi imkanları ile benim beklentilerime cevap veren güzel bir mekandı.

Şura 23 Mayıs günü sabah başladı. Mustafa Toka ve ailesi bizden önce gelmişlerdi. Otele girer girmez diğer ocak temsilcileri ile hasbihal edip hasret giderdik. Tabi, benim hemen hemen hiç tanıdğım olmadığı için tanıştım desem daha yerinde olur. Daha önce Bursa’da yapılan yakın ocaklar istişare toplantısına katılmıştım. O bakımdan aslında az da olsa tanıdıklarım vardı.

Akşam yemekte yine hasbihal devam etti. O akşam yemekte İstanbul Üniversitesi Çalışma Ekonomisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ömer Alparslan Aksu ve Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Çolak ile aynı masada yemek yemek ve muhabbet etmek gerçekten hoş oldu.

Prof. Dr. Ömer Alparslan Aksu, pozitif bir insan. Ülkemizin içinde bulunduğu şartları değerlendirip öngörülerini açıkladı. Şura’da yaptığı konuşmanın bir bölümünün video kaydını aldım.  Kocaeli Aydınlar Ocağı web sitesinde yayınlandı.

Prof. Dr. Ahmet Çolak, karadenizli olmanın verdiği samimi üslupla güzel şeyler anlattı. Şura’da sunum yaparak konuşma yapan tek katılımcıydı. Daha önceki şuralarda da çok hoş sunumlar yapmış.

Yemekten sonra lokalde biraz sohbet ettik. Otelde kablosuz internet vardı. Laptoplarımızı yanımızda götürmüştük. Şurada da işlerimiz yapmaya devam etme imkanı bulmuş olduk.

Ertesi gün toplantıya katıldık. Sunumlar ve konuşmalar yapıldı. Sunumlar esnasında, aralarda, geçen yılın faaliyetlerinden oluşan faaliyet raporu kitabımızı dağıttık. Resimler çekildi. Bana da Anadolu Aydınlar Ocağı Başkanı Eczacı Fahri Yağlı’ya, Bursa Aydınlar Ocağı Başkanı Eğitimci Cafer Genç’e kitabı takdim etmek nasip oldu.

Benim not aldığım bir kaç husus oldu konuşmalar esnasında.

Prof. Dr. Ahmet Çolak, sunumunda “sağlığı bir sigorta olmaktan çıkarılıp sosyal yardıma dönüştürme çalışmaları yapılıyor” dedi. Çokuluslu sağlık devlerinin, zincir hastane ve eczanelerin de ülkemize girmesi ile rekabet imkanının ortadan kalkacağını, sağlığımızın da iletişim – telekom sektöründe olduğu gibi tamamen dışa bağımlı hale geleceğini söyledi. Yerli girişimciyi korumaya yönelik önlem önerilerini sıraladı.

Dr. Sakin Öner, Türk Dil Kurumu’nun akademik çalışmalar yapan bir enstitü ya da benzeri bir yapıya dönüştürülüp dilimiz üzerine daha aktif çalışma yapar hale getirilmesi gerekir diye somut bir öneride bulundu.

Şura’yı Belgelerle Abdullah Öcalan Davası / İmralı’dan Strasburg’a kitabının da yazarı olan, ufukötesi sitesi yazarı Av. Zeki Hacıibrahimoğlu ile birlikte izleme şansım oldu.

Öğleden sonra İnegöl gezisi yapıldı. İnegöl Mehter takımının gösterisini izledik. Gösteride benim çektiğim görüntüler ve Adana Aydınlar  Ocağı’ndan aldığım görüntüler kao.blip.tv’de yayınlandı. kaoizlenimleri’nden de izleyebilirsiniz.

İnegöl’e gidip de inegöl köfte yemeden dönülmez. Hep beraber inegöl köfte yedik. Manisa kafilesi bir muziplik yapıp, servis yapan garsonlarla anlaşıp Kocaeli kafilesinin bulunduğu masaya en son servis yapılması işini organize etmişler. Hasan Bey’le biz farklı bir masada olduğumuzdan bu suikastten etkilenmedik ama iyi de oldu. Niçin iyi olduğunu Hasan Bey, kaoizlenimleri’nde yazdı.

Öğleden sonra Prof. Dr. Hasan Ünal bir konferans verdi.

Akşama doğru Oylat Mağarası’nı gezdik. Çok güzel bir mağara. 665 mt uzunluğunda yürüyüş yoluna sahip, ilginç bir yer. Burada uzun uzun anlatmak yerine ekşi sözlükteki oylat mağarası maddesine bağlantı versem daha iyi olacak. Ama kaoresimleri’nde fazlasıyla resim bulacaksınız.

Akşam yemeğinde hediye dağıttık. Geçtiğimiz yıllarda verdiğimiz hediyelerden bahsedip tekrar tekrar teşekkür edenler oldu. Bizim hediyeler anlaşılan şura’ların geleneksel bir parçası haline gelmiş. Hediyesi unutulunca kavga çıkarıp zorla hediye alanlar bile oldu :). Görüntüleri yine kaoizlenimleri’nde.

Pazar günü 12.00 civarında Oylat’tan ayrıldık.

İznik üzerinden dönmeye karar verdik. Yol üzerinde bir köyde yine Kocaeli’de yıllarca çalışmış sonra emekli olunca köyüne yerleşmiş birisine ev ziyareti yaptık. Ziyarette 80’li yıllarda Kocaeli Aydınlar Ocağı’nda verilen plaketi evinin duvarında asılı olarak özenle sakladığını görünce duygulu anlar yaşadık.

Kocaaeli Aydınlar Ocağı seyahatleri ile Türkiye’nin neresine gittiysek böyle duygulu anlar yaşandı. Ülkemiz insanının gönlünde kalıcı bir yerimiz olduğunu gittiğimz yerlerde farkediyoruz. Bu kalıcı yeri yıllardır yaptıkları çalışmalarla oluşturanlara karşı da geleceğe dönük sorumluluğumuzun arttığının farkındayız.

İznikte’ye Yeşil Cami ve yanıbaşındaki İzniK Müzesi’ni gezdik.

Oylat’ın sucuğu ünlü imiş. Şura’ya iştirak edemeyen Selçuk Ağabeyimize de ordan sucuk getirmek şart olmuştu. Getirdik. İznik üzerinden döndüğümüz için dönüş yolunda Selçuk Abi’ye misafir olduk. Getirdiğimiz sucuğun tadına da baktık tabi, orda.

Aydınlar Ocakları 30. Şurası münasebetiyle Cuma günü başayan İnegöl seyahatimiz de kazasız belasız sona erdi.

Yazıda muhtelif yerlerde içinde benim bulunduğum resimlere yer verdim. Bazıları da aşağıda. Geriye kalanları picasa albümümde. Şura boyunca çok resim çektim ama günlüğümde sadece, içinde benim bulunduğum resimleri yayınlıyorum. Ama bütün resimler Kocaeli Aydınlar Ocağı albümünde yer aldı.

Şurada alınan kararlar da sonuç bildirisinde yazıyor.

Aydınlar Ocağı Genel Başkanı Prof. Dr. Mustafa Erkal.

Devlet Kurt.

Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Çolak

Yrd. Doç. Dr. Tarık Özcan ve eşi (Harput)

Diğer resimlerim picasa web albümümde.